RAJČATOVÁ POLÉVKA S QUINOOU

Milujete polévky? I v létě? Já jo! Rajčatovou neboli tomatovou mám ráda už od dětství. Klasicky se připravuje s rýží nebo těstovinami, ale vyzkoušejte do ní dát jako zavářku quinou. Určitě je to nutričně i chuťové super změna.
Jinak je tahle polévka připravená klasicky, kdo chce, může víc přisladit, ale my jsme zvyklí ji (stejně jako omáčku) dělat spíše do kysela. 
Můžeme ji doplnit také lžící zakysané smetany, jogurtu nebo sýra Cottage, případně kouskem mozzarelly, čerstvého kozího sýra nebo parmazánovými hoblinkami či lupínky. A chips ze sýra je třešničkou na dortu!

Suroviny:

  • 3 lžíce olivového oleje
  • 2 cibule šalotky
  • 1 stroužek česneku
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 plechovka kvalitních loupaných rajčat
  • 1 bobkový list
  • 4 kuličky nového koření
  • Provensálské koření (nemusí být)
  • 1 litr zeleninového vývaru nebo vody + kostka Würzlu
  • 3 hrsti quinoy
  • Čerstvá bazalka
  • Sůl, pepř
Postup:

Na oleji orestujeme cibuli, celý stroužek česneku a koření, přidáme lžíci třtinového cukru a nakrájená rajčata z plechovky, restujeme. Zalijeme vodou nebo vývarem. Quinou propláchneme několikrát horkou vodou – je to nutné, aby se zbavila hořkosti!!! Vložíme ji do polévky a vaříme cca 15-20 minut, než bude měkká. 

Dochutíme solí, pepřem, případně jablečným octem.  Na závěr přidáme čerstvou bazalku.

Pokud byste chtěli polévku doplnit sýrovým chipsem, stačí nastrouhat parmazán nebo Grana Padano na jemno. Na plechu vyloženém pečícím papírem z něj vytvořit hromádky, šoupnout do trouby vyhřáté na 180 stupňů a počkat, až krásně zezlátne. Pak opatrně sloupnout.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. To vypadá hodně lákavě, takové jídlo. Kromě toho, že je veganské, tak obsahuje vitamíny ve velkém množství. :) Já si letos zamiloval zeleninovou studenou polévku gazpacho. :) To mi přijde jako hrozně zdravé a ještě k tomu vegetariánské jídlo. :) A chuť je, když se použijou kvalitní suroviny (rajčata, olej, papriky) naprosto geniální. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Říkala jsem si že bych si už konečně měla zase koupit kotvičník. Stala jsem se na něm lehce závislá, to je teda pravda. Ale samozřejmě v tom dobrém slova smyslu. Rozhodně se nejedná o procesní ani látkovou závislost, mám to pod kontrolou. Ač teda ten stav po tom je vynikající.

    OdpovědětVymazat
  3. Pomocí litinového hrnce by se určitě taková vynikající polévka dala taky uvařit, nemám pravdu? Ale na to by určitě bylo potřeba pár šikovných rukou a ty já tady bohužel nemám. Musela bych se doprošovat u kamarádky a to se mi teda dvakrát nechce.

    OdpovědětVymazat
  4. U nás se tento týden zkoušela vařit ta mate yerba jak to dovezli mladí z velkoměsta. No prnvě jsem si myslela že to je klasický nápoj ale teď mně došlo že to bude skutečně něco vynikajícího. Nenapadlo mě že budu tak nabuzená a probuzená, jen co je pravda.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den všem, taky milujete polévky? Já mám nejraději rajčatovou už od dětství. Klasicky se připravuje s rýží nebo těstovinami, ale vyzkoušela jsem jí s quinou podle tohohle receptu a musím přiznat, že je moc, moc dobrá. Dokonce chutnala i manželovi a ten není moc příznivcem novinek v kuchyni. Jen se mi malinko chytla, a to mě přinutilo začít přemýšlet o nějakém novém nádobí. Nemáte nějaký tip?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, zajímavý nápad s quinou. Já osobně mám raději tradiční variantu, ale nutriční hodnota a nové chutě mohou být příjemným překvapením. Vařím jí v titanovém hrnci a v něm se mi nikdy nepřipálila. Co se týká kyselosti, vždycky jsem byla zastáncem spíš mírně pikantní chuti. Navrch si dávám mozzarellu, kterou mám moc ráda, ale myslíte, že by tam seděl i nějaký výraznější sýr.

      Vymazat
    2. Souhlasím, že v polévce je quinoa skvělá místo rýže nebo těstovin. Když už mluvíme o změnách, zkoušeli jste někdo vařit v titanovém nádobí? Já jsem si koupila jeden hrnec na zgastro.cz a musím říct, že jsem z něj nadšená. O víkendu jsem v něm právě vařila rajčatovou polévku, kterou miluje můj syn. Jo a navrch si sypeme sýr Gran Moravia a krutonky.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky