RYCHLÉ BRAMBOROVO-TVAROHOVÉ KNEDLÍKY

Ovocné knedlíky jsou něco, co k létu neodmyslitelně patří. Jahodové, meruňkové, borůvkové, těžko si vybrat, které jsou nej. Dají se udělat z kynutého těsta, bramborového, tvarohového nebo jako v tomto případě velmi rychle s využitím bramborové směsi v prášku. Pokud si pohlídáte složení této směsi (stačí si přečíst zadní stranu obalu), půjde o knedlíky odlehčené a vcelku kaloricky neškodné. Samozřejmě záleží na tom, čím je ve finále dochutíte. Když je zalijete půlkou hrnečku rozpuštěného máslat a  zasypete cukrem, tak to žádná "lajtka" určitě nebude :) Zkuste tedy použít alespoň kokosový cukr, mák, zakysanou smetanu, jogurt nebo prostě něco alternativnějšího.
A nebo se pro jednou na linii vykašlete a dopřejte se tuhle vzpomínku na dětství a prázdniny :)

Suroviny na cca 30ks malých jahodových knedlíků:
  • 150 g bramborové směsi
  • 150 g vody
  • 1 tvaroh ve vaničce
  • 1 vejce
  • 20 g povoleného másla
  • 100-120 g hrubé mouky + na posypání válu
Na dochucení:
  • klasická verze - máslo, cukr, tvaroh
  • light verze - mletý kokosový cukr, mletý mák, zakysaná smetana nebo jogurt
Postup:
Bramborovou směs nasypeme do mísy, zalijeme vodou a promícháme. Necháme chvíli nabobtnat.
Přidáme tvaroh, máslo, vejce a mouku. Vypracujeme hladké těsto, které dáme na do lednice aspoň na hodinu odležet.

Na vále si těsto rozdělíme na stejné kousky a obalíme jím ovoce.

Vaříme ve vařící vodě tak dlouho, dokud nevyplavou na povrch, nebo v páře cca 10 minut.

Doplníme dle fantazie.

Dobrou chuť!


Komentáře

  1. Mňam, tak teď se mi doopravdy sbíhají sliny! :-) MIluji ovocné knedlíky a obzvlášť ty tvarohové! Asi si je zítra udělám k obědu, nebo ještě dnes k večeři! K tomu si nejspíš udělám nějaký kvalitní čaj, třeba Masalu. Tu jsem si teď koupila v čajovně a doma si ji nasypalo do mých krabiček na čaj, které mám od jedné super české firmy.

    OdpovědětVymazat
  2. Bramborové knedlíky zbožňuji ze všech jídel snad nejvíce, ale dlouho jsem si je upírala, protože jsem se bála toho kalorického příjmu - teď když však vidím dle vašeho blogového článku, že je možné je připravit docela šikovně a za použití co nejméně tuku, tak to budu muset vyzkoušet :-) Navíc čekám na dodání kuchyňského robota, který mě díky slevovému kuponu vyšel velice lacině, tak to bude brnkačka ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vzpomínám si na ty nejlepší bramborové-tvarohové knedlíky, které dělala moje babička. Vždycky když jsme k ní přijeli na víkend anebo na prázdniny tak jich uvařila celou mísu a my jsme začali jíst až jsme málem praskli. Já se je snažím vařit taky tak dobré, ale bohužel je neumím, ale alespoň je trošku vylepšuji posypem macu práškem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak při pohledu na ovocné knedlíky se mi vybavují nostalgické vzpomínky na dětství, kdy jsme je jedli u babičky. Dělala je bezkonkurenční. Hned bych si je dala i teď :D. Ale před měsícem jsem začala zkoušet keto dietu, kterou se snažím držet. Vyhovuje mi to a navíc už po měsíci vidím značné výsledky, kila jdou dolů :-). Dokonce se ke mně připojil i manžel, který drží svojí keto dietu pro muže

    OdpovědětVymazat


  5. Dívala jsem se teď na to jak to vypadá u mého chlapa v dílně a povím vám, že ten tam teda ale má nepořádek. Já když už používám nějaké nářadí, tak si ho jednak kvalitně uschovám a nebo ho sním když to je třeba takové to fajnové čokoládové nářadí. Ale to on ne, on je nepořádník.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to opravdu dobře, je vidět že jste machr v kuchyni. To mně se teda nikdy nic takového moc v kuchyni dělat nechtělo. raději jsem si podobně jako jídlo na oběd objednala nějaké rozvážkové služby. Stejně tak to mám s vitamíny z https://eshop.guaranaplus.cz/kotvicnik. Koupím hotové zboží a nepěstuji nic sama na zahradě.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky