BEZLEPKOVÉ KOŠÍČKY S KRÉMEM

Připravovala jsem před časem ochutnávku pro asi 80 osob. A protože vždycky chci, aby ochutnali něco zajímavého a přesvědčili se, že i bezlepkové vaření a pečení může být velmi chutné, padla volba na krémové košíčky s ovocem. Košíčky mají rádi snad všichni? Ty jsou prostě na jistotu :)

Suroviny na košíčky:
(asi 50 ks formiček o průměru 5 cm)

  • 185 g mouky, v tomto případě rýžová v kombinaci s Dowes Farm
  • 100 g ořechů (vlašské, lískové, mandle, cokoli zvolíte)
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva z vinného kamene
  • špetka soli
  • 2 vejce
  • 75 g másla
  • 6 datlí
  • 1/2 lžičky skořice
  • 1/2 lžičky citronové kůry Sonnentor (nebo čerstvé)
Suroviny na krém:
  • 500 ml mléka
  • 1 a 1/2 vanilkového pudinku v prášku (zkotrolujte, zda je bezlepkový)
  • 1 balení mascarpone
  • cukr dle chuti
  • ovoce dle sezony na dozdobení

Postup:
Uvedené suroviny zpracujeme do těsta, které necháme minimálně 2 hodny vychladit v lednici (ideálně klasicky přes noc). Formičky na košíčky vymázneme máslem a vysypeme moukou. Do každého vložíme kousek těsta, který hezky roztlačíme do stran.
Pečeme 12 minut na 170 stupňů. Necháme vychladnout a opatrně vyklepneme z formičky.
Na krému uvaříme dle návodu velmi hustý pudink. Po vychladnutí do něj vmícháme mascarpone. Ideálně všleháme mixérem nebo to uděláme v robotu. Krém opět pořádně vychladíme v lednici a následně stříkáme pomocí cukrářského pytlíku nebo stříkačky do košíčků. Dozdobíme ovocem a hotovo.

Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Asi před půl rokem mi zjistili celiakii a do teď se s tím fakt těžko vypořádávám. Tenhle recept jsem teď zkoušela a byla to mňamka! Našetřila na kuchyňský robot a i sehnala slevu Slevy a teď můžu péct jako o život. Hodně mi chybí chleba, tak třeba něco vymyslím, nebo najdu nějakej top recept. Ale prý se bezlepkové těsto špatně hněte.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám již několik let celiakii a trvalo mi delší dobu, než jsem se naučila vařit a péct bezlepkovou dietu. Proto jsem velice ráda, když někde najdu nějaký nový recept, jako je tento, jelikož zkouším i nové zdravé potraviny pro těhotné. Jsem ve třetím měsíci a doufám, že moje dítě po mě nezdědí tuto nemoc.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky