Bramborový salát s čočkou

Bramborový salát, další vánoční klasika! Ten tradiční s majonézou holt na Štědrý večer taky udělám, bez něj to nejde.
Toto je salátek odlehčený, inspirovaný rakouským salátem s octovou  zálivkou a doplněný čočkou, aby se dal považovat za plnohodnotné jídlo sám o sobě. Možná by byl fajn i na Nový rok, abyste zachovali zvyk, který zajistí finance.
Záměrně nepíšu množství použitých surovin, protože jsem ho připravovala pro 80 osob. Udělejte si ho "přiměřeně" a dle své chuti.

Suroviny:

  • brambory vhodné na salát, já použila Keřkovské rohlíčky
  • mrkev
  • petržel
  • celer
  • nakládané okurky
  • neloupaná červená čočka
  • červená cibule
  • křen
  • koření - bobkový list, nové koření, sůl, pepř
  • na zálivku: dostatečný počet polévkových lžic jablečného octa a olivového oleje v poměru 1:2, doplněný stejným počtem čajových lžiček javorového sirupu a hrubozrnné hořčice (abychom si rozuměli - např. na 4 porce salátu bych dala 1 PL octa, 2 PL oleje, 1 ČL sirupu a 1 ČL hořčice)

Postup:
Jako u klasického bramborového salátu - ideálně večer před přípravou si uvaříme brambory ve slupce. Vychladíme a druhý den oloupeme a nakrájíme na kostičky. Uvaříme oloupanou kořenovou zeleninu v osolené vodě. Necháme vychladnout a rovněž nakrájíme na kostičky. V druhém hrnci uvaříme čočku s bobkovým listem a novým kořením hezky do měkka. 
Mezitím také nakrájíme nakládané okurky. Cibuli nakrájíme na drobno a přelijeme vařící vodou. Bude tak lépe stravitelná.
Křen dle chuti a jeho síly nastrouháme na struhadle na jemno.
Připravíme si zálivku.
Všechno smícháme dohromady, promícháme opatrně a dobře, rukama to půjde nejlíp. Přidáme zálivku, vychladíme a sníme.


Dobrou chuť!

Komentáře

  1. To vypadá moc dobře! Děkuji za tento recept, určitě ho musím vyzkoušet. Celkově se mi tenhle blog moc líbí, pokaždé tu najdu něco, na co mám opravdu chuť a pak to stojí za to. Jsem moc ráda, že jsem našla bramborový salát, který je moje nejoblíbenější jídlo, právě v kombinaci s čočkou, jelikož jsem se po přečtení tohoto článku https://zivotavyziva.cz/vlaknina/ začala hodně soustředit na větší příjem potravin obsahujících vlákninu. No a právě čočka je jejím velkým zdrojem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky