Vegan linecké

Linecké, klasika všech klasik, bez něj prostě Ježíšek nepřijde! 
Na rovinu - nemám ho moc ráda :) Nejsem zrovna marmeládová a rybízová marmeláda mi vůbec nic neříká. Ovšem letos jsem pár skleniček domácí rybízovky udělala. 
Mimochodem vůbec nechápu, proč jsem na zahradu před lety vysadila dva keře červeného rybízu. Každý rok se stresuji, co s jeho obrovskou úrodou. Ale letos jsem na to vyzrála - většinu úrody rybízu jsem nacpala do lahví a zalila vodkou, nechala hezky 8 týdnů kvasit, pak svařila s javorovým sirupem a hle - super likér!
No nic, vraťme se k lineckému.... Ale ve vegan verzi, protože dcera tuhle alternativu ocení a navíc jsou tak jemné, že i já asi pár kousků otestuji.


Suroviny na 2 plechy: 

  • 200 g hladké bio pšeničné mouky
  • 70 g moučkového cukru
  • 130 g Alsanu bio (nebo jiného rostlinného tuku)
  • 1 polévková lžíce hotového sójového vanilkového pudinku (např. Alpro)
  • 1 vrchovatá čajová lžička Solamylu (nebo jiného škrobu)
  • 1/2 čajové lžičky vanilkových zrníček
  • 1/2 čajové lžičky citronová kůry, nebo koření Citron od Sonnentoru
  • rybízová marmeláda na slepení

Postup:
Ze surovin vypracujeme jemné těsto, které necháme odležet ideálně přes noc v lednici.
Vyválíme plát vysoký 2-3 mm a vykrajujeme formičkami tvary, jeden plný, druhý s otvorem, kterým bude ve finále koukat marmeláda.
Pečeme na plechu vyloženém pečícím papírem na 165 stupňů asi 15 minut.
Necháme vychladnout a slepujeme rybízovou marmeládou.


Dobru chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky