Vaječný kokosový likér

Vaječný koňak je vánoční klasika! Jen já ho prostě nemám ráda v klasické verzi. Jak je v něm kondenzované mléko, mám při jeho požití v pocit, že jsem si cucla lepidla :) 
Tento je z kokosového mléka, čili bez laktózy. Sladím ho kokosovým cukrem a nezbytnou součástí jsou kvalitní Bourbon vanilková semínka. To, jaký alkohol při jeho výrobě použijete, je na vás. Klasický Tuzemák, některý z jemnějších rumů, nebo cokoli, co máte rádi. Já letos jedu v rumu Republica, když máme to stoleté výročí.
Přiznávám bez mučení, že ho dělám v Thermomixu, protože s jeho použitím je příprava likéru jednoduchá jako facka a výsledek vždy zaručen. Ale zkoušela jsem i ruční přípravu, hezky s metličkou v ruce. Je to dřina, ale odměna stojí za to!
A ještě upozorňuji - jestli čekáte, že jeho barva bude žlutá, tak jste na omylu. Bude světle hnědá, podle cukru, který použijete, a bude tečkovaný vanilkou. I jeho konzistence bude jiná, řidší a méně lepivá.



Suroviny:
  • 6 žloutků
  • 120 g kokosového nebo třtinového cukru
  • 1/2 lžičky vanilkových zrníček
  • 500 g kokosového mléka (klidně z plechovky, ale zkontrolujte obsah kokosového extraktu , čím více tím lépe, minimum by mělo být 70%, lépe víc)
  • 150 g alkoholu


Postup:

V hrnci ručním šlehačem nebo metličkou dobře rozmícháme žloutky s cukrem do pěny. přidáme kokosové mléko, vanilku a vymixujeme. Kdo si je jistý, že zvládne udržet v hrnci teplotu tekutiny do 80 stupňů (podle zkušeností - jakmile začne vycházet z hrnce pára, odstavíme, nebo použijte kuchařský teploměr), míchá/mixuje na nižší rychlost přímo na sporáku. Tekutina nesmí vařit, jinak se vám zdrcnou žloutky. Kdo se bojí, může použít tzv. vodní lázeň, čili pracuje v míse na hrnci s vařící vodou. Na závěr vmíchejte alkohol. Celý proces trvá tak 8 minut. 
Přelijeme do láhve. I když - já ho miluju ještě teplý! Pak už uchovávám v lednici.


Dobrou chuť!

Komentáře

  1. Tak to zní naprosto božsky! Já na Vánoce miluji usrkávat Vaječňák a jestli je nějaká možnost, mít zdravější verzi, skočím po ní! Jak jsem si pročítala recept, zní to fakt skvěle a chutně! Už se těším, až ho vyzkouším, jen škoda, že jsou Vánoce až za půl roku, protože kdyby mě manžel viděl teď, jak doma dělám vaječný likér, myslel by si, že jsem se zbláznila! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Teď jsme se zrovna doma s manželem bavili o tom jak často si dáváme nějaké sladké v práci. On teda furt říká jak si vlastně nic nedává, že jenom když mají nějakou poradu. No, to bych ho teda chtěla vidět. A proč že na topřišla řeč? Musíme domů koupit nějaké kvalitní příslušenství ke kávovarům ať ten dort k tomu dává smysl

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky