Veganská kynutá babka

Moje velká dcera, která už s námi delší dobu nebydlí, je veganka. No a já jako správná maminka jí chci připravit vždy, když nahlásí návštěvu, něco skvělého, protože vím, jak to ocení. Navíc doma nemá troubu, takže cokoli pečeného je vítáno maximálně.
S veganským pečením mám bohaté zkušenosti, už z dob, kdy byl veganem můj muž. Taky jsem kdysi dodávala veganské cukroví. Ale nadýchané veganské kynuté těsto jsem vychytávala několik let.


Suroviny na kvásek:
  • 1 hrnek rýžového nápoje (nebo jiného rostlinného "mléka")
  • 1/2 kostky droždí
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • 1 lžíce hladké bio pšeničné mouky

Další suroviny na těsto:
  • 3 hrnky hladké bio pšeničné mouky
  • 1/3 hrnku řepkového oleje (může být i kokosový)
  • 1/3 hrnku třtinového cukru (může být i kokosový)
  • 1 lžíce ořechového másla
  • 2 lžíce vanilkové Hrašky
  • 3 lžíce javorového sirupu
  • troška rumu
  • 1 lžička pomerančové nebo citronové kůry
  • špetka soli

Suroviny na náplň:
  • 6 lžic kokosového oleje
  • 6 lžic kakaa
  • 6 lžic cukru
  • můžete přidat veganskou čokoládu
  • nasekané ořechy - pistácie, pražené lískové, nebo třeba ořechovo-semínková domácí granola



   




Postup:
Necháme vzejít kvásek. Přidáme další suroviny a vypracujeme hladké těsto, které necháme asi hodinu kynout.
Připravíme náplň - na mírném plameni rozpustíme kokosový olej a přidáme kakao a cukr, případě i čokoládu.
Vyválíme těsto na obdélník, potřeme náplní, posypeme ořechy, srolujeme. Musíme být dost rychlí, protože náplň je dosti tekutá. Vložíme do větší chlebové formy vyložené pečícím papírem a posypeme ořechy nebo granolou.
Pečeme zvolna nejprve na 175 stupňů, po 20 minutách snížíme teplotu na 160 stupňů dalších cca 40 minut.
Necháme vychladnout.


Dobrou chuť!

Komentáře

Oblíbené příspěvky